ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیله‌سوار هنگام گشت و کنترل، دسته‌هایی از پرندگان مهاجر حمایت شده و حفاظت‌شده سار صورتی را در زیستگاه‌های این شهرستان مشاهده کردند.

سار صورتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار دوشنبه پنجم خرداد گفت: حدود سه هزار قطعه پرنده مهاجر حمایت شده و حفاظت شده سار صورتی به‌صورت متراکم در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

بهنام برزگر افزود: گونه حمایت و حفاظت شده سار صورتی همه ساله در این موقع از سال جهت تابستان‌گذرانی به‌صورت مهاجر عبوری به برخی از زیستگاه‌های منطقه مغان بویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می‌کنند.

او گفت: این پرنده‌ها بصورت گروه‌های کوچک ۵۰۰ تا هزار قطعه‌ای دیده می‌شوند و تعداد آنها در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق رو به افزایش است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت‌شده بومی و مهاجر بوده و هر سال با تغییر فصول، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز است.

کد خبر 514769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha